Įvadinis skyrius |
||||||
Siūlomas
pamokų skaičius: 1 pamoka |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos
tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė
veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Įvadinė pamoka. Ką vadiname Europa? |
1. Atskleisti Europos istorijos mokslo tikslus ir
uždavinius. 2. Ugdyti suvokimą, kad, žinodami apie praeitį, daug
geriau suprasime tai, kas vyksta mūsų laikais. |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu ir iliustracijomis, pokalbis, diskusija. |
Civilizacija, demokratija, europinė kultūra,
krikščionybė, legenda. |
ŽINGSNIAI I
d. 6 ir 7 p. iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 1 p.
1, 2 užduotys. |
ŽINGSNIAI I d. 2 užd. Užduočių sąs. I d. 1 p. 3 užduotis. |
Nurodo, kam reikalinga istorija. Apibūdina Europos
žemyno kultūrines, geografines ypatybes, istorinę raidą. |
|
||||||
I skyrius.
Europos priešistorė |
||||||
Siūlomas
pamokų skaičius: 7 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos
tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė
veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Istorija ir jos šaltiniai |
1.
Atskleisti istorijos tyrimo būdus ir metodus 2. Ugdyti domėjimąsi Europos istorija. |
Darbas su
dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Archyvas, mitas. |
ŽINGSNIAI I d. 10
ir 11 p. iliustracijų ir
teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 2 p. 13 užduotys. Senovės istorija: atlasas, konspektas, žodynas.
Leidykla Briedis, 2009, 2 p. |
ŽINGSNIAI I d. 3 užd. Užduočių sąs. I d. 2 p. 4 užduotis. |
Apibūdina Europos istorijos tyrimo metodus. |
2. Archeologija istorijos pagalbininkė |
1.
Atskleisti archeologijos mokslo ypatybes, archeologų darbo metodus. 2. Ugdyti suvokimą, jog archeologijos mokslas padeda
tirti priešistorę. |
Diskusija, darbas su iliustracijomis, aiškinimas,
lyginamoji analizė. |
Kultūrinis sluoksnis, rekonstrukcija. |
ŽINGSNIAI 12 ir 13 p. iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 3 p. 1 užduotis. Senovės istorija: atlasas, konspektas, žodynas.
Leidykla Briedis, 2009, 3 p. |
ŽINGSNIAI I d. 3 užd. Užduočių sąs. I d. 3 p. gyvosios istorijos užduotys. |
Nurodo archeologų darbo būdus ir priemones. |
3. Erdvė ir laikas istorijoje |
1.
Suformuoti erdvės ir laiko
suvokimo istorijoje vaizdinius. 2. Ugdyti suvokimą, kad istorija skirstoma į įvairius
laikotarpius. |
Diskusija, darbas su iliustracijomis, aiškinimas,
lyginamoji analizė. |
Amžius, epocha, istorinė chronologija, priešistorė. |
ŽINGSNIAI I d. 14 ir 15 p. iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 4 p. 13 užduotys. Senovės istorija: atlasas, konspektas, žodynas.
Leidykla Briedis, 2009, 2 p. |
ŽINGSNIAI I d. 4
užd. Užduočių sąs. I d. 4 p. 4 užduotis. |
Apibūdina erdvės ir laiko vietą istorijoje. |
4. Kelias į žmogų |
1.
Suformuoti vaizdinius apie žmogaus atsiradimą. 2. Ugdyti suvokimą, jog egzistuoja dvi žmogaus kilmės
teorijos. |
Darbas su žemėlapiu, aiškinimas, darbas su vadovėlio
tekstu ir dokumentais, iliustracijų nagrinėjimas. |
Australopitekai, evoliucijos teorija, homo, pirmykščiai
žmonės. |
ŽINGSNIAI I d. 16 ir 17 p. iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 5 p. 13 užduotys. Senovės istorija: atlasas, konspektas, žodynas.
Leidykla Briedis, 2009, 4 p. |
ŽINGSNIAI I d. 3 užd. Pasirinktinai: 24 ir 25 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 5 p. 4 užduotis. |
Nurodo žmogaus kilmės teorijas. |
5. Pirmykštis medžiotojas menininkas |
1.
Atskleisti mūsų protėvių gyvenimo esminius bruožus. 2. Ugdyti suvokimą, kad medžioklė buvo vienas iš
pagrindinių žmogaus pragyvenimo šaltinių. |
Diskusija, darbas su
iliustracijomis, žemėlapiu, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Amuletas, ledynmetis, neandertaliečiai, ritualas. |
ŽINGSNIAI I d. 18 ir 19 p.
iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 6 p. 1, 2 užduotys. Senovės istorija: atlasas, konspektas, žodynas.
Leidykla Briedis, 2009, 5 p. |
ŽINGSNIAI I d. 3 užd. Užduočių sąs. I d. 6 p. 3 užduotis. |
Apibūdina pirmykščio žmogaus gyvenimą. |
6. Medžiotojas tampa žemdirbiu |
1.
Suformuoti vaizdinius apie žemdirbystės ir gyvulininkystės atsiradimą. 2. Ugdyti suvokimą, jog atsiradusi žemdirbystė ir gyvulininkystė palengvino
žmonių gyvenimą. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, iliustracijų
nagrinėjimas. |
Amatas, mainai. |
ŽINGSNIAI I d. 20 ir 21 p. iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 7 p. 1 užduotis. Senovės istorija. Atlasas, konspektas, žodynas.
Leidykla Briedis, 2009, 6 p. |
ŽINGSNIAI I d. 4 užd. Pasirinktinai: 23 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 7 p.
2 užduotis. |
Nurodo žemdirbystės ir gyvulininkystės įtaką pirmykščių
žmonių gyvenimui. |
7. Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei
iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis,
dokumentu. |
Archyvas, chronologija, evoliucijos teorija, kultūrinis
sluoksnis, priešistorė, ritualas. |
ŽINGSNIAI I d. 26 ir 27 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 3436 p. užduotys. |
|
|
|
||||||
II skyrius.
Europos pirmosios civilizacijos |
||||||
Siūlomas
pamokų skaičius: 8 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos
tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė
veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Civilizacijų aušra |
1.
Suformuoti vaizdinius apie seniausias civilizacijas ir jų laimėjimus. 2. Ugdyti suvokimą, kad pirmosios civilizacijos kūrėsi
ne Europoje. |
Aiškinimas, darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu,
iliustracijomis ir dokumentais, diskusija. |
Astronomija, faraonas, hieroglifai, miestas valstybė. |
ŽINGSNIAI I d. 30 ir 31 p.
iliustracijų ir teksto
nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 8 p. 13
užduotys. Senovės istorija: atlasas, konspektas, žodynas.
Leidykla Briedis, 2009, 14 p. |
ŽINGSNIAI I d. 3
užd. Užduočių sąs. I d. 8 p.
4 ir gyvosios istorijos užduotys. Pasirinktinai: 46 ir 47 p. užduotys. |
Apibūdina pagrindinius senųjų civilizacijų laimėjimus. |
2. Senovės Graikija |
1.
Suformuoti vaizdinius apie graikų civilizaciją ir jos laimėjimus. 2. Ugdyti suvokimą, kad graikų mokslo, kultūros
palikimu naudojamės ir šiandien. |
Darbas su žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis,
aiškinimas, lyginamoji analizė, diskusija. |
Akropolis, antika, kolonija, polis. |
ŽINGSNIAI I d. 32 ir 33 p. iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 9 p.
13 užduotys. Senovės istorija: atlasas, konspektas, žodynas.
Leidykla Briedis, 2009, 2228 p. |
ŽINGSNIAI I d. 2
užd. Užduočių sąs. I d. 9 p. 4, 5 užduotys. Pasirinktinai: 45 p. užduotys. |
Nurodo pagrindinius graikų civilizacijos laimėjimus. |
3. Graikų dievai ir jų garbinimas |
1.
Suformuoti vaizdinius apie graikų religiją. 2. Ugdyti suvokimą, jog senovėje olimpinės žaidynės
buvo ne tik sporto, bet ir religinė šventė. |
Diskusija, darbas su dokumentais, žemėlapiu,
liustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Dzeusas, olimpinės žaidynės, oratorius, teatras. |
ŽINGSNIAI I d.
34 ir 35 p. iliustracijų ir
teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 10 p. 1 užduotis. Senovės istorija: atlasas, konspektas, žodynas.
Leidykla Briedis, 2009, 2228 p. |
ŽINGSNIAI I d. 2
užd. Užduočių sąs. I d. 10 p. 2, 3 užduotys. |
Apibūdina olimpinių žaidynių reikšmę Senovės
Graikijoje. |
4. Aleksandras Makedonietis pasaulio užkariautojas |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Aleksandro Makedoniečio užkariavimus. 2. Ugdyti suvokimą, kad per šiuos užkariavimus plito ir
graikų kultūra. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu,
iliustracijomis ir dokumentais, diskusija. |
Genialus, helenizmas, imperija. |
ŽINGSNIAI I d. 36 ir 37 p. iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 11 p. 1, 2 užduotys. Senovės istorija: atlasas, konspektas, žodynas.
Leidykla Briedis, 2009, 3031 p. |
ŽINGSNIAI I d. 4 užd. Užduočių sąs. I d. 11 p. 35 užduotys. |
Nurodo Aleksandro Makedoniečio užkariavimus, apibūdina įtaką helenizmo plitimui. |
5. Senovės Romos pasaulis |
1.
Suformuoti vaizdinius apie romėnų civilizaciją ir jos laimėjimus. 2. Ugdyti suvokimą, jog romėnų mokslinis, kultūrinis
palikimas naudojamas ir mūsų dienomis. |
Diskusija, darbas su dokumentais, iliustracijomis,
aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Barbaras, legionierius, respublika. |
ŽINGSNIAI I d. 38
ir 39 p. iliustracijų ir
teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 12 p. 1, 2 užduotys. Senovės istorija: atlasas, konspektas, žodynas.
Leidykla Briedis, 2009, 3041 p. |
ŽINGSNIAI I d. 3 užd. Užduočių sąs. I d. 12 p. 35 užduotys. |
Nurodo pagrindinius romėnų civilizacijos laimėjimus. |
6. Roma pasaulio sostinė |
1.
Suformuoti vaizdinius apie gyvenimą
senovės Romoje. 2. Ugdyti suvokimą, kad Roma buvo didžiausias to meto
pasaulio miestas. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu,
iliustracijomis ir dokumentais, diskusija. |
Akvedukas, amfiteatras, arka, forumas, gladiatorius,
termos. |
ŽINGSNIAI I d. 40 ir 41 p. iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 13 p. 1, 2 užduotys. Senovės istorija: atlasas, konspektas, žodynas.
Leidykla Briedis, 2009, 3041 p. |
ŽINGSNIAI I d. 2 užd. Užduočių sąs. I d. 13 p. 3 užduotis. |
Apibūdina gyvenimą to meto Romos mieste. |
7. Jėzus Kristus krikščionybės pradininkas |
1.
Atskleisti krikščionybės atsiradimo priežastis. 2.
Ugdyti suvokimą, jog krikščionybė yra
viena iš pasaulinių religijų. |
Diskusija, darbas su žemėlapiu, dokumentais,
iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Apaštalas, Biblija, judaizmas. |
ŽINGSNIAI I d. 42 ir 43 p. iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 14 p. 1, 2 užduotys. Senovės istorija: atlasas, konspektas, žodynas.
Leidykla Briedis, 2009, 40 p. |
ŽINGSNIAI I d. 3 užd. Užduočių sąs. I d. 14 p. 3 užduotis. |
Nurodo krikščionybės atsiradimo priežastis. |
8. Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei
iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis,
dokumentu. |
Akropolis, akvedukas, amfiteatras, arka, demokratija, helenizmas, judaizmas, polis. |
ŽINGSNIAI I d. 48 ir 49 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 3436 p. užduotys. |
|
|
III skyrius.
Viduramžiai |
||||||
Siūlomas
pamokų skaičius: 10 pamokų |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos
tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė
veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Bizantijos imperijos galybė |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Bizantijos politinį ir visuomeninį gyvenimą. 2. Ugdyti suvokimą, jog Bizantijos imperijoje
išsaugotas antikos paveldas. |
Diskusija, darbas su žemėlapiu, dokumentais,
iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Katalikybė, patriarchas, popiežius, stačiatikybė. |
ŽINGSNIAI I d.52
ir 53 p. iliustracijų ir teksto
nagrinėjimas. Viduramžių istorijos atlasas 8 kl. 6 p. Užduočių sąs. I d. 15 p. 1 3 užduotys. |
ŽINGSNIAI I d. 3 užd. Užduočių sąs. I d.
15 p. 4 6 užduotys. |
Apibūdina Bizantijos imperijos politikos ir kultūros
laimėjimus. |
2. Alacho vardu |
1.
Atskleisti islamo atsiradimo priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, kad islamas viena iš pasaulinių
religijų. |
Diskusija, darbas su dokumentais, žemėlapiu, iliustracijomis,
aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Alachas, islamas, Koranas, mečetė, musulmonas. |
ŽINGSNIAI I d. 54 ir 55 p. iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 16 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių istorijos atlasas 8 kl. 7 p. |
ŽINGSNIAI I d. 3 užd. Užduočių sąs. I d.
16 p. 3 ir 4 užduotys. |
Nurodo islamo atsiradimo aplinkybes, apibūdina
musulmoniškąją kultūrą. |
3. Karolis Didysis |
1.
Suformuoti vaizdinius apie frankų imperijos sukūrimą. 2. Atskleisti frankų imperijos nuopelnus Europos
kultūriniam palikimui. |
Aiškinimas, diskusija, pasakojimas, darbas su
žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis, vadovėlio tekstu. |
Frankai, pagonys. |
ŽINGSNIAI I d. 56 ir 57 p. iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 17 p. 1 ir 2 užduotys. Viduramžių istorijos atlasas 8 kl. 4, 5 p. Ankstyvieji viduramžiai
Europoje. Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
ŽINGSNIAI I d. 3 užd. Užduočių sąs. I d. 17 p. 3 ir 4 užduotys. |
Nusako būdingiausius frankų valstybės ir valdžios
bruožus. |
4. Vikingai pirkliai ir užkariautojai |
1.
Atskleisti vikingų žygių priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, kad vikingai buvo ne tik pirkliai
ir užkariautojai, bet ir atradėjai. |
Aiškinimas, darbas su žemėlapiu, dokumentais, vadovėlio
tekstu, iliustracijomis, diskusija, pokalbis. |
Drakaras, runa, saga, vikingas. |
ŽINGSNIAI I d. 58 ir 59 p. iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 18p. 1, 2 užduotys. Viduramžių istorijos atlasas 8
kl. 8 p. Ankstyvieji viduramžiai Europoje. Sieninis
žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
ŽINGSNIAI I d. 3
užd. Užduočių sąs. I d. 18 p. 3, 4 užduotys. |
Nurodo vikingų įtaką viduramžių Europos raidai. |
5. Dievo kariai ar plėšikai? |
1.
Atskleisti kryžiaus žygių priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, jog kryžiaus žygiai turėjo ir teigiamų, ir neigiamų pusių. |
Aiškinimas, diskusija, pasakojimas, darbas su
dokumentais, žemėlapiu, iliustracijomis, vadovėlio tekstu. |
Kryžiaus žygiai, kryžininkai, kryžiuočiai, ordinas. |
ŽINGSNIAI I d. 60 ir 61 p. iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 19 p. 13 užduotys. Viduramžių istorijos atlasas 8
kl. 10 p. Viduramžiai Europoje. Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
ŽINGSNIAI I d. 3 užd. Užduočių sąs. I d. 19 p. 4 ir 5 užduotys. |
Nurodo kryžiaus žygių priežastis, teigiamas ir
neigiamas puses. |
6. Senjorai ir vasalai |
1.
Atskleisti feodalizmo atsiradimo priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, kad viduramžiais žmonės
priklausė tam tikroms įstatymuose
apibrėžtoms visuomenės grupėms luomams. |
Aiškinimas, darbas su
iliustracijomis, dokumentu, diskusija. |
Feodalas, feodas, lažas, luomai, senjoras, vasalas. |
ŽINGSNIAI I d. 62 ir 63 p. iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 20 p. 1 užduotis. |
ŽINGSNIAI I d. 3 užd. Užduočių sąs. I d. 20 p. 2 ir 3 užduotys. Pasirinktinai: 71 p. užduotys. |
Nurodo būdingiausius viduramžių feodalinės valstybės,
valdžios ir visuomenės bruožus. |
7. Kasdienybė
viduramžiais |
1.
Suformuoti vaizdinius apie kasdienį gyvenimą viduramžiais. 2. Ugdyti
suvokimą, kad viduramžių žmonių gyvenime svarbų vaidmenį atliko religija. |
Aiškinimas, diskusija, pasakojimas, darbas su
dokumentais, iliustracijomis, vadovėlio tekstu. |
Epidemija, kraitis, maras. |
ŽINGSNIAI I d. 64 ir 65 p. iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 21 p. 13 užduotys. |
ŽINGSNIAI I d. 3 užd. Užduočių sąs. I d. 21 p. 4 ir gyvosios istorijos
užduotys. Pasirinktinai: 72 ir 73 p. užduotys. |
Apibūdina kasdienį gyvenimą viduramžiais. |
8. Viduramžių mieste |
1.
Atskleisti viduramžių miestų kūrimo priežastis. 2.
Suformuoti vaizdinius apie gyvenimą viduramžių mieste. |
Aiškinimas, darbas su dokumentais, vadovėlio tekstu,
iliustracijomis, diskusija, pokalbis. |
Cechas, gildija, pameistrys, rotušė. |
ŽINGSNIAI I d. 66 ir 67 p. iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 22 p. 1 užduotis. |
ŽINGSNIAI I d. 2 užd. Užduočių sąs. I d. 22 p. 2 užduotis. |
Apibūdina viduramžių miestų gyvenimą. |
9. Viduramžių bažnyčia
kultūros židinys |
1.
Suformuoti vaizdinius apie mokymąsi ir mokslą viduramžiais. 2.
Ugdyti suvokimą, jog viduramžiais mokslas tarnavo Dievui. |
Aiškinimas, diskusija, pasakojimas, darbas su
dokumentais, iliustracijomis, vadovėlio tekstu. |
Dešimtinė, gotika, inkvizicija, romanika,
universitetas. |
ŽINGSNIAI I d. 68 ir 69 p. iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 23 p. 1 ir 2 užduotys. |
ŽINGSNIAI I d. 2 užd. Užduočių sąs. I d. 23 p. 3 užduotis. |
Apibūdina viduramžių Europos mokslą ir švietimą. |
10. Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei
iliustracijomis įgūdžius. 3.
Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis,
dokumentu. |
Epidemija,
feodalizmas, gildija, inkvizicija, mečetė, vikingas. |
ŽINGSNIAI I d. 74 ir 75 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 3436 p. užduotys. |
|
|
|
||||||
IV skyrius.
Atgimimas |
||||||
Siūlomas
pamokų skaičius: 9 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos
tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė
veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Didieji geografiniai atradimai |
1.
Atskleisti didžiųjų geografinių atradimų priežastis. 2. Ugdyti suvokimą,
kad didieji geografiniai atradimai pakeitė to meto pasaulėvaizdį,
paskatino mokslo plėtrą. |
Darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, iliustracijų ir
dokumentų nagrinėjimas, diskusija. |
Astroliabija, indėnai, karavelė, kompasas. |
ŽINGSNIAI I d. 78 ir 79 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 24 p. 1 ir 2 užduotys Viduramžių istorijos atlasas 8
kl. 19 p. Geografinės kelionės ir atradimai. Sieninis
žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
ŽINGSNIAI I d. 3 užd. Užduočių sąs. I d.
24 p. 3 ir 4 užduotys. Pasirinktinai: 96 ir 97 p. užduotys. |
Įvardija didžiuosiu geografinius atradimus, nurodo jų
priežastis. |
2. Spausdinta knyga keičia Europą |
1.
Suformuoti vaizdinius apie knygų spausdinimo išradimą. 2. Ugdyti suvokimą, jog knygų spausdinimo išradimas
paskatino mokslo, naujų idėjų plitimą. |
Darbas su iliustracijomis, dokumentais, vadovėlio
tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Litera, miniatiūra, papirusas, pergamentas, presas. |
ŽINGSNIAI I d. 80 ir 81 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 25 p. 1
užduotis. |
ŽINGSNIAI I d. 2 užd. Užduočių sąs. I d. 25 p. 2 ir 3 užduotys. |
Apibūdina pokyčius moksle ir kultūroje išradus knygų
spausdinimą. |
3. Renesansas |
1. Suformuoti
vaizdinius apie pasaulėvaizdžio pasikeitimą Renesanso laikotarpiu. 2. Ugdyti suvokimą, jog sparti mokslo raida pakeitė
Visatos sampratą |
Darbas su iliustracijomis, dokumentais, vadovėlio
tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Humanizmas, Renesansas. |
ŽINGSNIAI I d. 82 ir 83 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 26 p. 1 ir 2 užduotys. |
ŽINGSNIAI I d. 3 užd. Užduočių sąs. I d. 26 p. 3 ir 4 užduotys. Pasirinktinai: 98 ir 99 p. užduotys. |
Apibūdina pasaulėvaizdžio pasikeitimą Renesanso
laikotarpiu. |
4. Krikščionybę reikia keisti |
1.
Atskleisti reformacijos atsiradimo priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, kad reformacinis judėjimas
paskatino keistis katalikybę, kuri ilgainiui atsikratė daugumos ydų. |
Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis,
dokumentais, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Eretikas, indulgencija, protestantizmas, reformacija. |
ŽINGSNIAI I d.
84 ir 85 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 27 p. 1 ir 2 užduotys. |
ŽINGSNIAI d. 3 užd. Užduočių sąs. I d. 27 p. 3 ir 4 užduotys. |
Nurodo reformacijos priežastis, apibūdina katalikų ir
protestantų tikėjimo skirtumus. |
5. Anglija tampa jūrų valdove |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Anglijos valstybės iškilimą. 2. Ugdyti suvokimą, kad parlamentas apribojo Anglijos
valdovo valdžią. |
Aiškinimas, darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu,
dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis. |
Anglikonybė, parlamentas. |
ŽINGSNIAI I d.
86 ir 87 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 1 p. 28, 1 užduotis. Viduramžių istorijos atlasas 8 kl. 18 p. Viduramžiai Europoje. Sieninis žemėlapis. Leidykla
Briedis, 2007. |
ŽINGSNIAI 3 užd. Užduočių sąs. I d. 28 p. 2 ir 3 užduotys. Pasirinktinai: 95 p. užduotys. |
Nurodo Anglijos iškilimo priežastis. |
6. Karalius
saulė |
1. Atskleisti
absoliutinio valdymo ypatybes. 2. Suformuoti vaizdinius apie Liudviko XIV valdymą. |
Aiškinimas, darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu,
dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė. |
Absoliutizmas, aristokratas. |
ŽINGSNIAI I d. 88 ir 89 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 29 p. 1 užduotis. Viduramžių istorijos atlasas 8 kl. 18 p. Viduramžiai Europoje. Sieninis žemėlapis. Leidykla
Briedis, 2007. |
ŽINGSNIAI I d. 1 užd. Užduočių sąs. II d. 29 p. 2 ir užduotys. |
Apibūdina Liudviko XIV valdymą Prancūzijoje, nurodo
esminius absoliutizmo bruožus. |
7. Ir vis dėlto ji sukasi! |
1.
Suformuoti vaizdinius apie pasaulėžiūros kitimą naujausiais laikais. 2. Ugdyti suvokimą,jog ir naujaisiais amžiais bažnyčia
turėjo įtakos mokslo raidai. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir
iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė. |
Hipotezė, teleskopas. |
ŽINGSNIAI I d.
90 ir 91 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 30 p. 1 ir 2 užduotys. |
ŽINGSNIAI I d. 3 užd. Užduočių sąs. I d. 30 p. 3 ir 4 užduotys. |
Apibūdina mokslo raidą naujaisiais amžiais. |
8. Petras I stiprina Rusiją |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Rusijos valstybės raidą ikireforminiu laikotarpiu. 2. Ugdyti suvokimą, kad Petro I dėka Rusijos valstybė
tapo galinga imperija. |
Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis,
dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Caras. |
ŽINGSNIAI I d. 92 ir 93 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 31 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių istorijos atlasas 8 kl. 18 p. |
ŽINGSNIAI I d. 3 užd. Užduočių sąs. I d. 31 p. 35 užduotys. |
Palygina Rusijos valstybės gyvenimą ikireforminiu ir
poreforminiu laikotarpiu. |
9. Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei
iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis,
dokumentu. |
Aristokratas, astroliabija, caras, miniatūra,
reformacija, Renesansas. |
ŽINGSNIAI I d. 100 ir 101 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 3436 p. užduotys. |
|
|
V skyrius.
Revoliucijų ir technikos pažangos laikotarpis |
||||||
Siūlomas
pamokų skaičius: 8 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos
tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė
veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Didžioji Prancūzijos revoliucija |
1.
Atskleisti Didžiosios Prancūzijos revoliucijos priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, jog Didžioji Prancūzijos
revoliucija iki pamatų sugriovė buvusią santvarką. |
Aiškinimas, darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu,
dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis. |
Apšvieta, generaliniai luomai, revoliucija, Žmogaus ir
piliečio teisių deklaracija. |
ŽINGSNIAI II d.
110 ir 111 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 1 p. 1, 2 užduotys. |
ŽINGSNIAI II d.
2 užd. Pasirinktinai: 125 p. užduotys. Užduočių sąs. II d. 1 p. 35 užduotis. |
Nurodo Didžiosios Prancūzijos revoliucijos priežastis. |
2. Napoleonas viešpatauja Europoje |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Napoleono karus, pergales ir pralaimėjimus. 2. Atskleisti Napoleono karų padarinius. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu,
dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė. |
Diktatorius. |
ŽINGSNIAI II d. 112 ir 113 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 2 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių istorijos atlasas 8 kl. 26 p. |
ŽINGSNIAI II d. 2 užd. Užduočių sąs. II d. 2 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina Napoleono laikotarpį Europoje. |
3. Pramonės perversmas |
1. Atskleisti
pramonės perversmo priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, jog pramonės perversmas iš esmės
pakeitė žmonių gyvenimą. |
Aiškinimas, darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu,
dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė. |
Garo mašina, kapitalizmas, mechanizacija, pramonės
revoliucija. |
ŽINGSNIAI II d. 114
ir 115 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 3 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių istorijos atlasas 8 kl. 20 p. |
ŽINGSNIAI II d. 2 užd. Užduočių sąs. II d. 3 p. 3, 4 užduotys. Pasirinktinai: 126 ir 127 p. užduotys. |
Nurodo pramonės perversmo padarinius. |
4. Pokyčiai visuomenėje |
1.
Suformuoti vaizdinius apie kapitalistų ir darbininkų tarpusavio santykius XIX
a. 2. Ugdyti suvokimą, kad, suklestėjus kapitalizmui,
buržuazija lobo, o darbininkai skurdo. |
Apklausa, darbas su dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijų
nagrinėjimas, aiškinimas. |
Komunizmas, profesinė sąjunga, streikas. |
ŽINGSNIAI II d.
116 ir 117 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 4 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių istorijos atlasas 8 kl. 23 p. |
ŽINGSNIAI II d. 3
užd. Užduočių sąs. II d. 4 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina kapitalistų ir darbininkų santykius XIX a. |
5. Europos tautos bunda |
1.
Atskleisti nacionalizmo stiprėjimo priežastis Europoje XIX a. 2.
Ugdyti suvokimą, jog perdėtas
nacionalizmas gali virsti šovinizmu. |
Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis,
dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Nacionalizmas, romantizmas, šovinizmas, tautiniai
sąjūdžiai. |
ŽINGSNIAI II d. 118 ir 119 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 5 p. 1, 2 užduotys. |
ŽINGSNIAI IId. 3 užd. Užduočių sąs. II d. 5 p. 35 užduotys. |
Nurodo nacionalizmo stiprėjimo priežastis Europoje XIX
a. Skiria nacionalizmą nuo šovinizmo. |
6. Europiečiai užkariauja pasaulį |
1.
Atskleisti kolonializmo priežastis. 2. Suformuoti vaizdinius apie kolonializmo padarinius
Naujajam pasauliui. |
Aiškinimas, darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu,
dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis. |
Imperializmas, plantacija. |
ŽINGSNIAI II d. 120 ir 121 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 6 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių istorijos atlasas 8 kl. 23 p. |
ŽINGSNIAI II d. 2 užd. Užduočių sąs. II d. 6 p. 35 užduotys. |
Nusako kolonializmo priežastis bei padarinius. |
7. Atradimai, pakeitę žmonių gyvenimą |
1. Suformuoti
vaizdinius apie pasaulio raidą XIX a. 2. Ugdyti suvokimą, jog XIX a., sparčiai tobulėjant
mokslui bei technikai, gyvenimas pasikeitė labiau nei bet kurioje kitoje
epochoje. |
Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis,
dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Bakterija. |
ŽINGSNIAI II d. 122 ir 123 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 7 p. 1, 2 užduotys. |
ŽINGSNIAI II d. 3 užd. Užduočių sąs. II d. 7 p. 3 užd. |
Nurodo pagrindinius žmonijos laimėjimus XIX a. |
8. Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei
iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis,
dokumentu. |
Apšvieta, diktatorius, imperializmas, kapitalizmas,
nacionalizmas, revoliucija. |
ŽINGSNIAI II d. 128 ir 129 p. užduotys. Užduočių sąs. II d. 2830 p. užduotys. |
|
|
VI skyrius.
Didieji karai |
||||||
Siūlomas
pamokų skaičius: 9 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos
tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė
veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Pirmasis pasaulinis karas |
1.
Atskleisti Pirmojo pasaulinio karo priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, jog didžiausias iki tol vykęs
konfliktas smarkiai sumažino Europos įtaką pasaulyje. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu,
dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė. |
Antantė, Pirmasis pasaulinis karas, Trilypė sąjunga. |
ŽINGSNIAI II d. 132 ir 133 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 8 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 24, 25 p.
Pirmasis pasaulinis karas 19141918 m. Lietuvos Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis,
2007. |
ŽINGSNIAI II d. 2 užd. Užduočių sąs. II d. 8 p. 3, 4 užduotys. |
Nurodo Pirmojo pasaulinio karo priežastis ir
padarinius. |
2. Pokyčiai kasdieniame gyvenime |
1.
Suformuoti vaizdinius apie mokslo ir kultūros raidą XX a. I oje pusėje. 2.
Ugdyti suvokimą, kad tarpukariu susiklostęs gyvenimo būdas padarė didžiulę
įtaką šiems laikams. |
Apklausa, darbas su dokumentais, vadovėlio tekstu,
iliustracijų nagrinėjimas, aiškinimas. |
Čarlstonas, džiazas, estrada, komiksas, konvejeris. |
ŽINGSNIAI II d. 134 ir 135 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 9 p. 1, 2 užduotys. |
ŽINGSNIAI II d. 2 užd. Užduočių sąs. II d. 9 p. 3, 4 užduotys. Pasirinktinai: 149151 p. užduotys. |
Apibūdina mokslo ir kultūros raidą XX a. I pusėje. |
3. Bolševikų perversmas Rusijoje |
1.
Atskleisti bolševikų perversmo Rusijoje priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, jog, bolševikams užgrobus valdžią,
taikus gyvenimas Rusijoje baigėsi. |
Darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir
iliustracijomis, pokalbis, diskusija. |
Bolševikai, fanatikas, koncentracijos stovykla,
pilietinis karas |
ŽINGSNIAI II d. 136 ir 137 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 10 p. 13 užduotys. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl.
4 p. |
ŽINGSNIAI II d. 3 užd. Užduočių sąs. II d. 10 p. 4 6 užduotys. |
Nurodo bolševikų perversmo Rusijoje priežastis ir eigą. |
4. Sovietų Sąjungos diktatorius |
1.
Suformuoti vaizdinius apie SSRS valdžios ir visuomenės struktūrą
stalinistinės diktatūros laikotarpiu. 2. Ugdyti suvokimą, kad SSRS totalitarinė valstybė. |
Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis,
dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Kolektyvizacija, kolūkis, komunistai, Sovietų Sąjunga
(SSRS). |
ŽINGSNIAI II d. 138 ir 139 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 11 p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl. 5 p. |
ŽINGSNIAI II d. 2 užd. Užduočių sąs. II d. 11 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina tarpukario SSRS valdžios ir visuomenės
struktūrą. |
5. Nacistinė Vokietija |
1.
Atskleisti nacistinės diktatūros įsigalėjimo priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, jog nacistai į valdžią Vokietijoje
atėjo demokratiškų rinkimų būdu. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu,
dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė. |
Fiureris, nacionalsocialistai (nacistai). |
ŽINGSNIAI II d. 140 ir 141 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 12 p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl.
12 p. |
ŽINGSNIAI II d. 1 užd. Užduočių sąs. II d. 12 p. 3, 4 užduotys. |
Nurodo nacizmo įsigalėjimo Vokietijoje priežastis. |
6. Antrasis pasaulinis karas |
1.
Atskleisti Antrojo pasaulinio karo priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, jog
Antrojo pasaulinio karo kaltininkės buvo Vokietija ir SSRS. |
Apklausa, darbas su dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio
tekstu, iliustracijų nagrinėjimas, aiškinimas. |
Antrasis pasaulinis karas, kapituliacija, RibentropoMolotovo
paktas. |
ŽINGSNIAI II d. 142 ir 143 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 13 p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl. 1417 p. Antrasis pasaulinis karas. (19391945 m.). Sieninis
žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
ŽINGSNIAI II d. 3 užd. Užduočių sąs. II d. 13 p. 35 užduotys. Užduočių sąs. II d. 28 p. 3, 4 užduotys. |
Nurodo Antrojo pasaulinio karo priežastis. |
7. Bomba, sukrėtusi pasaulį |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Antrojo pasaulinio karo padarinius ir
nusikaltimus. 2. Ugdyti suvokimą, jog
atominis ginklas gali pražudyti žmoniją. |
Apklausa, darbas su dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio
tekstu, iliustracijų nagrinėjimas, aiškinimas. |
Atominė bomba, spindulinė liga. |
ŽINGSNIAI II d. 144 ir 145 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 14 p. 1 užd. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl. 1417 p. Antrasis pasaulinis karas. (19391945
m.). Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
ŽINGSNIAI II d. 2 užd. Užduočių sąs. II d. 14 p. 2 užd. |
Nusako branduolinės agresijos padarinius. |
8. Nusikaltėliai turi būti nubausti |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Antrojo pasaulinio karo padarinius ir
nusikaltimus. 2.
Ugdyti suvokimą, jog Antrasis
pasaulinis karas buvo žiauriausias ir kruviniausias iki tol istorijoje vykęs
konfliktas. |
Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis,
dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Genocidas, holokaustas, Tarptautinis karinis tribunolas. |
ŽINGSNIAI II d. 146 ir 147 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 15 p. 1, 2 užduotys. |
ŽINGSNIAI II d. 1 užd. Užduočių sąs. II d. 15 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina Antrojo pasaulinio karo padarinius ir
nusikaltimus. |
9. Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei
iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis,
dokumentu. |
Bolševikai, holokaustas, kamikadzė, koncentracijos
stovykla, pilietinis karas, RibentropoMolotovo paktas. |
ŽINGSNIAI II d. 152 ir 153 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 2830 p. užduotys. |
|
|
VII skyrius.
Permainingas pasaulis |
||||||
Siūlomas
pamokų skaičius: 12 pamokų |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė
veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Šaltasis
karas |
1.
Atskleisti šaltojo karo priežastis. 2.
Suformuoti vaizdinius apie geopolitinę padėtį pasaulyje po Antrojo pasaulinio
karo. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais
ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė. |
Berlyno siena, NATO, supervalstybės, šaltasis karas. |
ŽINGSNIAI II d. 156 ir 157 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 16 p. 1, 2 užduotys. |
ŽINGSNIAI II d. 1 užd. Užduočių sąs. II d. 16 p. 3, 4 užduotys. Pasirinktinai: 177 p. užduotys. |
Nurodo šaltojo karo priežastis. |
2. Žmogaus teisės Sovietų Sąjungoje |
1.
Suformuoti vaizdinius apie valdžios ir visuomenės struktūrą SSRS. 2.Ugdyti
suvokimą, kad nuo SSRS įkūrimo svarbiausiu sovietinės sistemos bruožu tapo
melas ir prievarta grindžiama diktatūra. |
Darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir
iliustracijomis, pokalbis, diskusija. |
Jungtinių Tautų organizacija (JT), KGB, pogrindis,
Visuotinė žmogaus teisių deklaracija. |
ŽINGSNIAI II d. 158 ir 159 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 17 p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl. p.
30,31, 34,35. |
ŽINGSNIAI II d. 3 užd. Užduočių sąs. II d. 17 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina SSRS valdžios ir visuomenės struktūrą. |
3. Žmogus pakyla į kosmosą |
1.
Suformuoti vaizdinius apie
kosmonautikos laimėjimus XX a. antroje pusėje. 2.
Ugdyti suvokimą, kad žmogaus pakilimas į kosmosą tapo visos žmonijos laimėjimu. |
Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais,
žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Astronautas, dirbtinis žemės palydovas, kosmoplanas,
orbita. |
ŽINGSNIAI II d. 160 ir 161 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 18 p. 1, 2 užduotys. |
ŽINGSNIAI II d. 2 užd. Užduočių sąs. II d. 28 p. 3 užd. Pasirinktinai: 178 ir 179 p. užduotys. |
Nusako kosmonautikos pasiekimus XX a. II pusėje. |
4. Berlyno siena griūva |
1.
Atskleisti komunistinės sistemos žlugimo priežastis. 2.
Ugdyti suvokimą, jog SSRS subyrėjo dėl vidaus veiksnių. |
Darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir
iliustracijomis, pokalbis, diskusija. |
Baltijos kelias. |
ŽINGSNIAI II d. 162 ir 163 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 19 p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl.
39 p. |
ŽINGSNIAI II d. 1 užd. Užduočių sąs. II d. 19 p. 3, 4 užduotys. |
Nurodo komunistinės sistemos žlugimo priežastis. |
5. Kompiuterių revoliucija |
1.
Suformuoti vaizdinius apie mokslo raidą XX a. antroje pusėje. 2.
Ugdyti suvokimą, kad žmonija pereina iš industrinės (pramoninės) į post industrinę visuomenę. |
Darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Asmeninis kompiuteris, internetas, mikroschema,
tranzistorius. |
ŽINGSNIAI II d. 164 ir 165 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 20 p. 1, 2 užduotys. |
ŽINGSNIAI II d. 2 užd. Užduočių sąs. II d. 20 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina mokslo laimėjimus XX a. II pusėje. |
6. Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei
iliustracijomis įgūdžius. 3.
Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis,
dokumentu. |
Asmeninis kompiuteris, Berlyno siena, NATO, orbita,
Visuotinė žmogaus teisių deklaracija. |
ŽINGSNIAI II d. 180 ir 181 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 2830 p. užduotys. |
|
|
7. Globalinės problemos |
1.
Suformuoti vaizdinius apie globalines problemas šiandienos pasaulyje. 2.Ugdyti
suvokimą, kad,
sprendžiant globalines problemas neaišku, kas nugalės vartotojiškas
asmeninės naudos siekimas ar žmonijos interesai. |
Darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir
iliustracijomis, pokalbis, diskusija. |
Globalinės problemos, demografinis sprogimas, šiltnamio
reiškinys. |
ŽINGSNIAI II d. 166 ir 167 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 21 p. 1, 2 užduotys. |
ŽINGSNIAI II d. 3 užd. Užduočių sąs. II d. 21 p. 3, 4 užduotys. |
Nusako globalines problemas. |
8. Europa vienijasi |
1.
Atskleisti Europos vienijimosi raidą XX a. II
pusėje. 2.
Suformuoti vaizdinius apie Europos sąjungos pranašumus ir trūkumus. |
Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis,
dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Euras, Europos Ekonominė Bendrija (EEB), Europos Parlamentas,
Europos Sąjunga (ES). |
ŽINGSNIAI II d. 168 ir 169 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 22 p. 1, 2 užduotys. |
ŽINGSNIAI II d. 1 užd. Užduočių sąs. II d. 22 p. 35 užduotys. |
Apibūdina šiandieninės Lietuvos padėtį Europoje. |
9. Terorizmas karas prieš civilizaciją |
1.
Atskleisti problemas, kliudančias išsaugoti taiką pasaulyje. 2.Ugdyti
suvokimą, jog tik glaudus bendradarbiavimas ir tarpusavio supratimas gali išsaugoti taiką Žemėje. |
Apklausa, darbas su dokumentais, vadovėlio tekstu,
iliustracijų nagrinėjimas, aiškinimas. |
Al Kaeda, terorizmas. |
ŽINGSNIAI II d. 170 ir 171 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 23 p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl. 4243 p. |
ŽINGSNIAI II d. 2 užd. Užduočių sąs. II d. 20 p. 3 užd. |
Nurodo problemas, keliančias grėsmę taikai pasaulyje. |
10. Baltijos sesės |
1. Suformuoti vaizdinius apie Estijos, Latvijos,
Lietuvos valstybių istoriją ir kelią į nepriklausomybę. 2.
Ugdyti suvokimą, kad Baltijos šalis nuo seno sieja draugiški santykiai. |
Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis,
dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Baltai, Baltijos šalys, dainuojančios revoliucijos,
finougrai, liuteronybė. |
ŽINGSNIAI II d. 172 ir 173 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 24 p. 1 užd. |
ŽINGSNIAI II d. 3 užd. Užduočių sąs. II d. 24 p. 1 užd. |
Apibūdina svarbiausius Estijos, Latvijos ir Lietuvos
istorijos bruožus. |
11. Kitos Lietuvos kaimynės |
1. Suformuoti vaizdinius apie Baltarusijos (Gudijos),
Lenkijos, Rusijos ir Švedijos valstybių istoriją ir kelią į nepriklausomybę. 2.
Ugdyti suvokimą, jog kiekviena tauta turi teisę savarankiškai tvarkyti savo
likimą. |
Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis,
dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Slavai. |
ŽINGSNIAI II d. 174 ir 175 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 25 p. 1 užd. |
ŽINGSNIAI II d. 2 užd. Užduočių sąs. II d. 25 p. 1 užd. |
Nurodo svarbiausius Baltarusijos(Gudijos), Lenkijos,
Rusijos ir Švedijos istorijos bruožus. |
12. Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei
iliustracijomis įgūdžius. 3.
Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis,
dokumentu. |
Europos Sąjunga, globalinės problemos, KGB, šaltasis
karas, supervalstybės, teroristas. |
ŽINGSNIAI II d. 180 ir 181 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 2830 p. užduotys. |
|
|